Zgodnie z §29 ust. 5 Regulaminu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. przyjętego na mocy uchwały nr 12/1170/2007 Rady Nadzorczej Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie z dnia 4 lipca 2007 roku, Zarząd Kredyt Inkaso S.A. działając zgodnie z postanowieniami uchwały numer 1013/2007 Zarządu Giełdy z 11 grudnia 2007, niniejszym przekazuje raport dotyczący stosowania przez Spółkę w 2007 roku zasad ładu korporacyjnego zawartych w dokumencie „Dobre praktyki w spółkach publicznych 2005”.
Zasada 20 – Dobre praktyki rad nadzorczych – brak niezależnych członków Rady Nadzorczej, albowiem Spółka posiada akcjonariusza wiodącego i to on ponosi największe ryzyko gospodarcze. W opinii Spółki fakt ten umożliwia właściwą i efektywną realizację strategii Spółki i wystarczająco zabezpiecza interesy wszystkich grup akcjonariuszy.
Zasada 24 – Dobre praktyki rad nadzorczych – brak publicznej informacji o osobistych, faktycznych i organizacyjnych powiązaniach członka Rady Nadzorczej z określonym akcjonariuszem, a zwłaszcza akcjonariuszem większościowym (w związku ze strukturą własnościową Spółki oczywiste jest, że członkowie RN są powiązani z wiodącym akcjonariuszem. W przypadku wyboru przez akcjonariuszy mniejszościowych członków RN grupami sytuacja jest identyczna).
Zasada 25 – Dobre praktyki rad nadzorczych – udział innych członków Zarządu w posiedzeniach Rady Nadzorczej, gdyż ograniczałoby to możliwość swobodnej dyskusji i wypracowania stanowiska przez RN.
Zasada 28 – Dobre praktyki rad nadzorczych brak wyodrębnionych komitetów audytu i wynagrodzeń w Radzie Nadzorczej, gdyż Rada Nadzorcza spółki liczy 5 osób i wyodrębnienie dwóch komitetów jest organizacyjnie bezcelowe. Zadania obydwu komitetów RN wykonywać będzie w pełnym składzie.
Zasada 43 – Dobre praktyki w zakresie relacji z osobami i instytucjami zewnętrznymi – brak rekomendacji komitetu audytu przed wyborem podmiotu pełniącego funkcje biegłego rewidenta, jako konsekwencja nie przyjęcia poprzednich zasad. Skoro nie ma komitetów, to nie ma też ich rekomendacji.
W związku z wejściem w życie z dniem 01 stycznia 2008 roku Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW, wprowadzonych na podstawie Uchwały 12/1170/2007 Rady Giełdy z dnia 04 lipca 2007 roku w dniu 02 stycznia 2008 Raportem Bieżącym Nr 3/2008 poinformowaliśmy o zasadach ładu korporacyjnego, których nie będziemy trwale stosować, tj:
Część II zasada 1 pkt 6 – ze względu na brak wyodrębnionych komitetów w Radzie Nadzorczej to na stronie internetowej nie będzie zamieszczane roczne sprawozdanie Rady Nadzorczej uwzględnieniem uwzględnieniem pracy jej komitetów.
Cześć III zasada 6 – brak niezależnych członków Rady Nadzorczej, jako następstwo decyzji akcjonariuszy. Akcjonariusze uznali, że każdy z nich powinien aktywnie dysponować prawem przedstawienia kandydata na członka Rady Nadzorczej. Realizacja jednego z obowiązków akcjonariusza – dbałość o interesy spółki, polega również na tym, aby przedstawiać na kandydatów do organów spółki osoby, które w ich ocenie są w stanie najlepiej spełniać powierzone im obowiązki.
Cześć III zasada 7 – brak jest komitetu audytu, w którego skład wchodzi co najmniej jeden członek niezależny. Skoro w spółce brak jest niezależnych członków Rady Nadzorczej spełnienie powyższego wymogu nie jest możliwe.
Cześć III zasada 8 – ze względu na brak komitetów w Radzie Nadzorczej nie jest możliwe określenie sposobu działania komitetów.
Ponadto tymczasowo nadal nie stosowaliśmy na dzień sporządzenia raportu:
Cześć III zasada 2 w związku z Częścią II zasada 1 pkt 11 – nie publikowaliśmy na naszych stronach internetowych informacji o powiązaniu członków Rady Nadzorczej z akcjonariuszem reprezentującym nie mniej niż 5 % głosów w związku z nie otrzymaniem od członków Rady Nadzorczej stosownych oświadczeń.
Cześć II zasada 1 pkt 12 – nie podaliśmy prognozowanych kosztów jakie poniesie Spółka w związku z wprowadzeniem programu motywacyjnego, gdyż spółka jest w trakcie prac, które pozwolą dopiero ustalić wielkość kosztów, w związku z czym informacja taka pojawi się na stronie internetowej w późniejszym czasie..
Do kompetencji Walnego Zgromadzenia należą w szczególności następujące sprawy:
Przed każdym Walnym Zgromadzeniem zostaje sporządzona lista akcjonariuszy uprawnionych do uczestnictwa w Walnym Zgromadzeniu. Lista podpisana przez zarząd jest wyłożona w lokalu emitenta przez okres trzech dni powszednich poprzedzających odbycie Zgromadzenia. Akcjonariusze mogą przeglądać listę w lokalu emitenta oraz żądać odpisu listy za zwrotem kosztów jej sporządzenia. Na Walnym Zgromadzeniu, niezwłocznie po wyborze Przewodniczącego, sporządzona jest lista obecności, zawierająca spis uczestników z wymienieniem liczby akcji, które każdy z nich przedstawia i przysługujących im głosów, podpisana przez Przewodniczącego Walnego Zgromadzenia. Na wniosek akcjonariuszy, posiadających co najmniej 1/10 część kapitału zakładowego reprezentowanego na Walnym Zgromadzeniu, lista obecności powinna być sprawdzona przez wybraną w tym celu komisję złożoną przynajmniej z trzech osób. Wnioskodawcy mają prawo do wyboru jednego członka komisji. Walne Zgromadzenie zwołuje się przez ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym, które powinno być dokonane przynajmniej na trzy tygodnie przed terminem Walnego Zgromadzenia. W ogłoszeniu należy oznaczyć dzień, godzinę i miejsce odbycia Walnego Zgromadzenia oraz szczegółowy porządek obrad. W razie zamierzonej zmiany Statutu powołać należy dotychczas obowiązujące przepisy jak też podać treść projektowanych zmian. Rada Nadzorcza i akcjonariusze reprezentujący co najmniej 10% (dziesięć procent) kapitału zakładowego mogą zażądać wprowadzenia poszczególnych spraw do porządku obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia. Żądanie to zgłoszone po wydaniu zawiadomienia zwołującego Walne Zgromadzenie jest traktowane jako wniosek o zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia. Walne Zgromadzenie odbywa się w siedzibie Spółki lub może odbyć się w Warszawie. Uchwały można podjąć jedynie w sprawach objętych porządkiem obrad, chyba że cały kapitał jest reprezentowany na Walnym Zgromadzeniu, a nikt z obecnych nie zgłosił sprzeciwu dotyczącego powzięcia uchwały.
Jeżeli Rada Nadzorcza nie wyrazi zgody na dokonanie określonej czynności, Zarząd może zwrócić się do Walnego Zgromadzenia o powzięcie uchwały udzielającej zgody na dokonanie tejże czynności.
Obecnie Zarząd nie jest uprawniony do podjęcia decyzji o emisji lub wykupie akcji.
Obecnie w skład Zarządu Kredyt Inkaso S.A. wchodzą:
Skład Zarządu Emitenta od dnia 28 grudnia 2006 roku do dnia sporządzenia raportu nie uległ zmianie.
W okresie od 28 grudnia 2006 roku do dnia 31 marca 2008 roku skład Rady Nadzorczej Spółki ulegał następującym zmianom.
W dniu 16 lipca 2007 roku rezygnację z udziału w Radzie Nadzorczej złożył Członek Rady Nadzorczej – Jarosław Pawełczuk. Walne Zgromadzenie Kredyt Inkaso S.A. w dniu 30 sierpnia 2007 roku na Członka Rady Nadzorczej wybrało Agnieszkę Buchajską. W dniu 05 marca 2008 roku rezygnację z udziału w Radzie Nadzorczej złożył Przewodniczący Rady Nadzorczej – Stanisław Ferenc. Pozostali członkowie Rady Nadzorczej w dniu 05 marca 2008 roku dokooptowali do Rady Nadzorczej Kredyt Inkaso S.A. Piotra Rybojada.
Artur Górnik – Prezes Zarządu